سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز در مورد جا مسواکی خمیر دندان لمینت دندان

نظر

خمیر دندان فلوراید داربرای دندان مناسب است البته اگر مسواک میزنید باد مدت ان دو دقیقه باشد تا فلوارید جذب دندان شکما شود فلوراید یک ماده معدنی طبیعی است که دندان های قوی می سازد و از ایجاد حفره جلوگیری می کند. این ده ها سال یک درمان ضروری بهداشت دهان و دندان بوده است. فلوراید مینای دندان سالم را پشتیبانی می کند و با باکتری هایی که به دندان ها و لثه ها آسیب می رسانند مبارزه می کند. مینای دندان لایه محافظ بیرونی هر دندان است.فلوراید به ویژه در صورتی که در معرض خطر بالای ایجاد پوسیدگی یا حفره های دندانی هستید مفید است. حفره زمانی ایجاد می شود که باکتری ها روی دندان ها و لثه ها جمع شده و یک لایه چسبناک پلاک ایجاد می کنند. پلاک اسیدی تولید می کند که باعث تخریب دندان ها و بافت لثه می شود. اگر پلاک لایه مینای دندان را تجزیه کند ، باکتری ها می توانند اعصاب و خون موجود در هسته دندان را آلوده کرده و به آن آسیب برسانند.



دندانپزشکان درمانهای فلوراید حرفه ای را به صورت شستشو ، فوم ، ژل یا لاک بسیار متمرکز ارائه می دهند. درمان ممکن است با سواب ، برس ، سینی یا دهانشویه اعمال شود.این درمانها فلوراید بیشتری نسبت به آب یا خمیردندان شما دارند. درخواست آنها فقط چند دقیقه طول می کشد. ممکن است از شما خواسته شود تا 30 دقیقه بعد از درمان از خوردن و آشامیدن خودداری کنید تا فلوراید به طور کامل جذب شود.همیشه سابقه کامل سلامت خود را به دندانپزشک خود بدهید تا بتواند درمان های مناسب را برای شما انتخاب کند.

 

 

چه مواد غذایی  فلوراید دارند

 

 


چه مواد غذایی  فلوراید دارند:

چای

اب

غذای پخته شده در آب

ماهی هایی که با استخوان هایشان خورده می شوند

شیر خشک نوزاد

 

 

بیشتر بخوایند : لمینت دندان روکش های ایمکس + روکش های چینی فلدسپاتیک چیست

 



فلوراید برای کودکان

اگر کودک شما کمتر از 3 سال سن دارد ، باید فقط دندانهای خود را با نظارت دقیق مسواک کند. فقط یک لایه نازک از خمیردندان حاوی فلوراید را روی مسواک آنها بمالید. خمیردندان باید کمتر از نیمی از موها را بپوشاند یا از یک دانه برنج بزرگتر نباشد.خمیر دندان حاوی فلوراید به اندازه یک نخود برای کودکان 3 تا 6 سال توصیه می شود. شما باید مراقب کودکان باشید تا مطمئن شوند هنگام مسواک زدن خمیر دندان را به بیرون تف می کنند.


 

 

 

فواید فلوراید چیست؟

فلوراید با بازگرداندن مواد معدنی به سطوح دندان که در آن باکتری ها مینای دندان را خراب کرده اند ، عمل می کند. همچنین می تواند از رشد باکتری های مضر دهان جلوگیری کرده و از ایجاد حفره جلوگیری کند.دکتر دندانپزشک شیکاگو می گوید: "فلوراید نمی تواند پوسیدگی را از بین ببرد ، اما ضمن ایجاد یک سطح خارجی قوی تر در دندان ها ، می تواند از نفوذ پوسیدگی به قسمت های عمیق تر دندان جلوگیری کند..فلوئور برای کودکان و بزرگسالان مفید است. هرچه زودتر کودکان در معرض فلوراید قرار بگیرند ، احتمال ایجاد حفره در آنها کمتر است. یک مطالعه بزرگ نشان داد که کودکان و نوجوانانی که به مدت یک سال تحت درمان با فلوراید قرار گرفتند ، 43 درصد کمتر در معرض پوسیدگی و حفره دندان قرار داشتند.

 

فلوراید چه عوارضی دارد؟

 



فلوراید چه عوارضی دارد؟

مانند هر دارو ، فلوراید بیش از حد می تواند عوارض منفی ایجاد کند. با مصرف بیش از حد اتفاقی یا تجویز دوز خیلی زیاد می توانید فلوراید زیادی دریافت کنید. امروزه مسمومیت با فلوراید بسیار نادر است ، اگرچه قرار گرفتن بیش از حد مزمن بر استخوان ها و دندان های کودکان کوچک آسیب می رساند. بسیاری از خمیردندان های کودکان حاوی فلوراید نیستند.


فلوراید بیش چه عواقبی برای دندان دارد:


لکه های سفید روی دندان های بالغ

ایجاد لکه و سوراخ روی دندان ها

مشکلات مربوط به هموستاز استخوان

استخوان های بسیار متراکم که خیلی محکم نیستند


آیا نیاز به استفاده از خمیردندان دارید؟

دو بار در روز مسواک زدن بهترین راه برای از بین بردن پلاک از دندان ها و لثه ها است. استفاده از نخ دندان یا استفاده از تمیز کننده بین دندان برای رسیدن به سطوح دندان که مسواک نمی تواند آنها را بپوشاند ضروری است.حرکت و اصطکاک مسواک زدن بسیار مهم است. شما می توانید دندانهای خود را فقط با آب مسواک کنید اما استفاده از خمیردندان حاوی فلوراید و سایر مواد پاک کننده مزایای مسواک زدن را تا حد زیادی افزایش می دهد.فلوراید به طور طبیعی در اکثر منابع آب وجود دارد ، اما افزودن مقدار کمی فلوراید به آب لوله کشی به ویژه برای افرادی که دسترسی منظم به دندانپزشک ندارند مفید است.